вторник, 4 май 2010 г.

Диалог за интимното (от един форум)

Sawmv
Здравейте, отдавна не съм писал тук, за което моля да ме извините. Проблемът ми е следният: на 29 години съм и досега съм се опазил от интимности с другия пол, защото мисля, че да се отдадеш на някого изцяло.....трябват сериозни чувства. Обаче животът ми поднесе нещо, което изобщо не съм очаквал. Срещнах една жена и малко по малко започнах да изпитвам нещо, което не бях изпитвал никога. Имал съм отношения с жени, но такива силни чувства не. Запознахме се на 2 януари и то как... денят на Архиепископ Серафим, който аз много уважавам. Много пъти ми е помагал, за което безкрайно му благодаря. И тогава отидох на гроба му и се помолих...ако съм заслужил да ме срещне с добро момиче, с което да сме щастливи заедно. Вечерта бях на рожден ден на приятели и там я видях, просто от пръв поглед ми хареса, никога не съм си говорел така лесно с някого от другия пол. И тя се чувстваше по същия начин. Вече мина почти месец, най-хубавият в живота ми. Дойде момент, в който тя ме иска сексуално. Не мога да кажа, че аз не я искам, защото ще излъжа. Тя знае, че аз не съм имал сексуални отношения и засега ме изчаква, но докога ще е така, никой не знае. Много мислих какво да правя, моля се всеки ден Бог да ми даде сили да взема правилното решение. Опитвам се да бъда православен християнин, колкото мога, но предбрачният секс е голям грях според Библията. Имам чувството, че това е най-голямата крачка, която ще направя в живота си....или няма да направя и после ще съжалявам цял живот, ако се разделим. Вече и не знам какво да мисля. Знам, че това си е изцяло мое решение, но ми се иска да чуя и вашето мнение. Благодаря предварително на всички за отделеното време Нека Бог да е с вас винаги!

small axe
Бях решил вече да не пиша, но темата е много важна и актуална особено днес. Много е важно каква е жената, вярваща ли е (на думи мнозина са вярващи) ? Доколко я познаваш, за месец нищо не знаеш за нея. Щом досега си издържал с Божията помощ, не бързай да си трошиш главата, щото си усетил някое и друго чувство. Не се впечатлявай от дрънканиците на околните, от това дето се чудели как в днешно време си на определени години и не си познал жена. Те ще се осъдят от думите си. Смелчага си ти!

Това е било нормалното за древността (нормално за вярващите), днес от всяка будка за вестници и от всеки канал по телевизора струи женска плът и всеки мъж може да откачи. Чия измислица е това, как мислиш? Затова всеки нека се мъчи да контролира какво гледа и на какво отдава вниманието си. Едно е какво е правил човек преди да повярва, друго е след. Преди всеки от нас е бил роб на греха, и това даже не го е притеснявало. След като познахме Христа, всичко е друго. Силата за чист живот според Божията воля е дар от Него. Не отстъпвай от заповедта. Вярващите също падаме в различни неща, но ставаме и тичаме при Бога и Той ни прощава всички грехове. Покаянието не е нещо автоматично, но позив към Бога за чиста съвест и решение да не допускаш това зло, от което се каеш отново в живота си. Интимността преди брака се нарича блудство. Павел, апостолът ясно заявява, че който прави такива неща съгрешава против собственото си тяло и казва бягайте от блудството. Добре, че Бог е милостив и е силен да спаси всеки, който иде при Него с вяра и се кае. Оттам насетне животът и мотивите ти се променят, ти искаш да си угоден на Бога и друго не те интересува. Ако ти си повярвал в Иисуса, не слушай какво ти нашепва света. Това в какви времена живеем не променя Божията воля нито на милиметър, Божията воля е нашето освещение. Бог не се изменя. Не слушай слепците, те вече се показаха кои са, слушай Павел, чрез когото Бог говори на нас по тези въпроси. Нито жененият е по свят, нито нежененият. И двете неща имат своите плюсове и минуси. И за двете се плаща цена. Сетнината на послушанието на Божията воля обаче, е като скъпоценен камък, за който си струва всичко да дадеш. Бракът е Божият ред. В рамките на брака, ти имаш правото и радостта, да се ползваш от този чудесен дар на Бога - интимните отношения. Да бъдеш едно с жена си, това е голяма тайна. Това е нещо, което днес е презряно и всичко е сведено до страсти, до егоистичното задоволяване на мене си. Не е важен другия, но аз и моите потребности. Това е изкривяване на Божия дар. Това е и плод на нашето паднало естество, но в Христа сме ново творение, и сме призовани към чистота. Сегашната скапана култура и падение, не може да родят нищо друго освен идеите, че без да се "изпробвате "един друг, има опасност за щастливият ви брак после. Това са глупости и разкриват именно злата първоначална мотивация на двамата един към друг. Истината е че бракът е преди всичко отговорност, поемане на такава изцяло, също е и акт на вяра. Ако ти обичаш една жена и тя теб и двамата обичате Бога и искате да сте Му покорни, то вашият брак ще премине през всички бури, които неизбежно ще дойдат. Затова не бързай заникъде, никакви влакове не си изтървал, дори напротив, в момента си на перона и си чакаш точния влак, не си като мнозина други дето пътуват в погрешни посоки, щото бързат да се качат и просто да си поемат нанякъде, щото видиш ли и другите така правели. Що дечица гният буквално по детските домове, и няма никога да могат да кажат - мамо, тате, няма никой, който да ги помилва, да им купи бонбони, да ги целуне, а те милите копнеят за това. Това е именно плодът на днешното "модерно "общество, отрекло се от Бога и мразещо Го. Три пъти горко на това и на тези дето хързулват другите по тези наклонени плоскости... , да си се пробват, та сетне да се женят. И така милиони си се пробват постоянно, и като се оженят, постоянно се разминават по улиците с неуспешните си пробвания. Дръж се за Господа!

Dadi
Да, много силни постинги на small axe. И аз пак доста сериозно се замислих и за собствения си живот... Има обаче едно нещо, което според мен досега липсва във всички изказвания, а именно: разбирането, че не става дума за един човек - sawmv - а за двама - sawmv и неговата възлюблена. Това може да звучи тривиално, но ще обясня какво имам пред вид: Един от книжниците, като чу препирните им и като видя, че Иисус им отговаряше добре, приближи се и Го попита: коя е първа от всички заповеди? А Иисус му отговори: първа от всички заповеди е: "слушай, Израилю! Господ, Бог наш, е един Господ, и възлюби Господа, Бога твоего, от всичкото си сърце, и от всичката си душа, и с всичкия си разум, и с всичката си сила". Тази е първа заповед. Втора, подобна ней, е: "възлюби ближния си като себе си". Друга заповед, по-голяма от тия, няма. (Марк 12:28-31) sawmv, моят скромен съвет е: каквото решаваш, гледай заедно с нея да го решаваш. Ако не можете да достигнете съгласие, стори всичко възможно да не я обидиш или нараниш с решението си, да не я накараш да се почувства отблъсната. И всъщност истината е, че не става дума само за твоята душа, а и за нейната. Каквото решаваш, решавай го от любов към Бога и към нея, защото решението ти засяга и нея и нейното спасение. Една опасност, която съществува е да вземеш гордо решение: "АЗ ще се запазя чист; АЗ ще спазя заповедите; АЗ няма да се поддам на изкушението." Това (според мен) може да бъде дори по-голям грях, отколкото да се поддадеш от страх да не я загубиш, защото си много влюбен, и да съгрешиш, съзнавайки слабостта си. Много трябва да се пазим от греха на фарисея, който се самооправдава чрез спазване на закона. Затова, пак казвам: опитайте заедно да вземете правилното и за двама ви решение; ако видиш, че тя ти няма доверие и не те разбира, не и се сърди, но опитай ти като по-опитен във вярата да вземеш решение, което е най-добро за спасението и на двама ви. Господ Исус Христос да ви благослови! (Независимо дали ще се събирате или ще се разделяте и кое как точно ще стане:) Сърдечни поздрави, Dadi

Sawmv
Благодаря за съвета, Dadi. Така и постъпих вчера. Поговорихме и засега всичко върви прекрасно. Не съм си имал и на представа каква жена имам до мен. Не искам да изпадам в подробности. За пореден път искам да благодаря на всички от цялото си сърце и душа за помощта, която ми оказахте в толкова труден момент за мен . Поклон и нека Бог ви пази во веки. АМИН!

Тигър
Сърдечни поздравления на Брадвата и Дади за споделеното!
Сещам се за думите на св.ап. Петър към Лигия в романа "Quo Vadis": "Стой далеч от него, докато очите му не се отворят за светлината". Но тези думи все пак касаеха Виниций, който преди да познае Христа страстно желаеше да притежава Лигия телесно на всяка цена... Така че, ако страстта в другата страна е съчетана с неверие в Христос, по-добре да се страни по принцип от такива "възлюбени".
Сещам се и за други думи на апостол Петър в романа, към ригориста Крисп - че Христос е благословил любовта между мъжа и жената чрез присъствието Си на сватбата в Кана...
Забелязах, че имаше писано относно предбрачния секс като един вид изпитване дали двойката си пасвала. Това е пълна глупост. Хората трябва да ходят преди брака, за да се опознаят по характер, а не да спят заедно. Какво има да не си паснат в леглото?! Всеки здрав мъж и жена са годни за секс един с друг, ама като установиш след венчавката, че си се венчал/а за крокодил, всякакво желание за интимности те напуска...

1 коментар:

  1. Изключително полезен и актуален диалог. Дано влезе в полезрението на повече млади хора, за да се замислят и си направят съответни изводи.
    Наистина, днес изкушенията дебнат отвсякъде. Толкова невинни погиват без ориентир и опорна точка, без спасителната Вяра. В тази връзка препоръчвам статията "Четирите защитни прегради",
    която много ме впечатли, като продължение на диалога по темата:

    http://www.pravoslavieto.com/2/prez_vekovete/protivTsarkvata.htm

    ОтговорИзтриване