неделя, 16 май 2021 г.

Ваксинацията срещу ковид 19 и изборът на православните християни - медицински и богословски измерения

Извадки от двете отворени писма до Светия синод на Гръцката църква на свещ. Стилианос (Карпатиу), дипломиран психиатър, богослов и професор по биоетика в Атинския университет, в които изразява позицията си по въпрос от изключителна важност: Доколко надеждни са ваксините срещу коронавируси, които ни се предлагат?

Опирайки се на научни данни, той доказва, че ваксините срещу ковид-19 са създадени в резултат на човекоубийство.

Преводът на публикацията, поместена на  сайта Трость скорописца е направен чрез DeepL Translator  

Из първото открито писмо

Известната ваксина срещу вируса sars-cov-2 вече започна да се прилага на населението на Гърция и в целия Европейски съюз от 27 декември 2020 г., съпроводена с високопоставени изявления на политическите лидери.

Кампанията за ваксиниране под името "Свобода" (което в случая звучи подигравателно) вече е започнала. Нейните организатори помпозно и арогантно заявяват, че чрез ваксинацията ще се създаде защитна бариера срещу по-нататъшното разпространение на коронавируса или така нареченият "колективен имунитет".

Докато преди време се говореше предимно за изолация на коронавирусите, сега фокусът е изместен: популяризиране на ваксина, произведена с технология, която създава ужасни морални проблеми за нас, православните християни.

Историята на ваксинацията започва отпреди повече от двеста години. Началото е поставено от Едуард Дженър, син на духовник с дълбоки християнски убеждения, който благодарение на своята наблюдателност успешно провежда първия си опит за ваксинация срещу дребна шарка на 14 март 1796 г. Думата ваксина има сходно значение на различни езици: vaccination (английски), vaccine (френски), тъй като произлиза от латинската дума "vacca", т.е. крава - животното, чиято болест е използвана за създаването на първите ваксини.

Луи Жан Пастьор, който също е християнин и вярва в Бога през целия си живот, следва пътя, определен от Дженър. Пастьор заслужено е наричан "баща на микробиологията и имунологията", защото през 80-те години на XIX в. разработва първата ваксина срещу бяс.

Целта на ваксинациите е да се повиши чувствителността на имунната система, като в организма се вкара инактивиран или мъртъв патоген. В този процес имунната система, от една страна, произвежда антитела, за да унищожи патогена, а от друга, придобива памет за патогена, така че ако човешката имунна система го срещне по-късно при евентуална повторна инфекция, да го разпознае и да започне да го унищожава отново.

Но в лудата си страст към генетичните изследвания човекът не се колебае да използва недопустими и беззаконни процеси, успокоявайки се с факта, че уж "целта оправдава средствата". Сега, в името на спасяването на човечеството, клетки от абортирани бебета се използват за експериментални разработки и производство на ваксини.

Въвежданите понастоящем от фармацевтичните компании ваксини за sars-cov-2, които с необяснима настойчивост се рекламират за употреба от хора, са резултат от процес на убиване на хора, т.е. аборт.

Същевременно съществуват и други възможности за ваксинация, основани на класически методи, които не предизвикват никакви морални проблеми и на които ни е научила самата природа. Те могат да бъдат приложени, без да се прибягва до беззаконие и потъпкване на ценността на човешкия живот, чиято святост и неприкосновеност дори не подлежат на обсъждане. Тези простички истини обаче се пренебрегват демонстративно от публичните власти.

Ι. Производство на ваксина с помощта на човешка клетъчна линия.

За производството на известната понастоящем ваксина срещу бързо разпространяващия се вирус sars-cov-2 е използвана човешката клетъчна линия HEK 293. Тази клетъчна линия е получена от клетки, извлечени от бъбреците на здрав женски ембрион. Този ембрион е "законно терминиран", т.е. абортиран според холандското законодателство, през 1973 г. в лабораторията на Алекс ван дер Еб в Лайден, Нидерландия. Самоличността на родителите на абортирания плод и причината за аборта остават неизвестни.

Най-известните фармацевтични компании, произвеждащи ваксини срещу вируса sars-cov-2, използват тези клетки (HEK293T), за да проверят дали действително се наблюдава експресия на протеини от коронавирус. По-специално, две фармацевтични компании, Moderna и Pfizer/BioNTech, чиито ваксини също бяха одобрени в Европейския съюз и САЩ, използваха клетъчната линия HEK 293 в потвърдителните лабораторни тестове.

Astra/Zeneka (Оксфорд), както и руската Sputnik и ваксината на Jannsen също използват клетъчната линия HEK 293 и на трите етапа: 1. проектиране и разработване; 2. производство и 3. потвърдителни лабораторни тестове.

Следващите два въпроса произтичат от горната информация:

1. Как тази клетъчна линия е оцеляла до наши дни от плод, абортиран преди около петдесет години?

2. Дали създаването на ваксина срещу вируса sars-cov-2, както и на други ваксини или фармацевтични продукти, е единственият начин да се противодейства на епидемията или не?

Що се отнася до първия въпрос, знаем, че по правило във всяка клетка, която претърпява митоза, теломерите в края на всяка хромозома се скъсяват. Клетъчното делене спира веднага щом теломерите намалеят до критичен размер; това явление се нарича "граница на Хейфлик" (по името на анатома Леонард Хейфлик, който го открива през 1961 г.). По този начин се стига до стареене на клетъчната популация, а оттам и на целия организъм.

За да неутрализират "границата на Хейфлик", експериментаторите са създали квазиракови клетки (анормални клетки, които могат да се размножават в продължение на много поколения отвъд естественото нормално време, наречено "граница на Хейфлик"). Такива клетки се използват за различни изследователски цели, а понастоящем и за създаване на ваксина срещу вируса sars-cov-2. Експерименти с тези квазиракови клетки се провеждат от доста дълго време.

Трябва да се отбележи, че не един, а много ембриони се жертват за лабораторни експерименти, което позволява извършването на същия голям брой in vitro експерименти въз основа на техните клетъчни линии.

Що се отнася до втория въпрос, дали използването на клетъчната линия HEK 293 за въпросната ваксина е единственото възможно решение, отговорът е категорично отрицателен.

За това свидетелства фактът, че някои компании и институти използват гореспоменатата човешка клетъчна линия при производството на ваксина срещу вируса sars-cov-2, докато други използват клетъчни линии не от хора, а от животни.

Например Израелският институт за биологични изследвания (IIBR) не използва човешки клетъчни линии на нито един етап от производството на ваксини, а само клетки от хамстери и маймуни.

Три традиционни ваксини в Китай (напр. BBIBP-CorV, PiCoVacc) са разработени по подобен начин, докато подобни ваксини в САЩ, Франция и други страни вече са във фаза на предклинични изследвания и по никакъв начин не включват човешки клетъчни линии.

Освен това Институтът за медицински изследвания "Йоан Павел II" в САЩ използва възрастни стволови клетки, а не ембриони: за изследователски цели като цяло и конкретно за производството на ваксината sars-cov-2. Изследването е по-бавно, но по-безопасно. Трябва да се отбележи, че този институт се финансира по-скоро от спонсори, отколкото от държавна помощ.

Според гореизложеното технологията за производство на ваксина срещу вируса sars-cov-2 се основава на абортирането на ембриони или, както те също се характеризират в медицинската литература, "елиминирани на етап вътреутробното развитие на човека". Въпреки това днес има и други възможности, които не накърняват ценността на човешкия живот, който е уникален и започва от момента на зачеването.

ΙΙ. Използване на мРНК в производството на ваксини.

1. Процесът на производство на антитела с помощта на м-РНК.

За разлика от конвенционалното производство на ваксини, при производството на m-RNA ваксина срещу вируса sars-cov-2 антигенът, който ще предизвика образуването на антитела, е белтъкът spike на вируса (spike-S).

За да проникне в човешките клетки, вирусът sars-cov2 използва като рецептор ензима ACE-2, който се намира в клетъчната мембрана. Вирусът се свързва с протеина на шипа (S) в ACE-2, прониква в човешкото тяло и може да причини пневмония или миокардит.

Чрез ваксината се предава генетична информация с м-РНК, която допринася за производството на правилния имунен отговор в човешките клетки, т.е. за производството на антитела и Т-лимфоцити. Това е идеалният план в условията на in vitro, но най-често той се отклонява от очакванията in vivo, в реалността. Прост пример е, че когато ваксината се използва в практиката, а не в лабораторията, се появяват краткосрочни или дългосрочни странични ефекти.

Предимството на тази технология е, че тя ускорява процеса на разработване на ваксини в сравнение с традиционното производство от мъртви или инактивирани патогени, които се инжектират като антигени за създаване на имунитет, и в сравнение с други технологии, които не разчитат на плурипотентни клетки от абортирани ембриони.

Въпреки че използването на мРНК намалява времето за производство на ваксина, то не намалява времето за поява на странични ефекти. Поради използването на генетичен материал не може да се предвиди или да се знае предварително кога ще настъпят нежеланите събития при ваксините, какви ще бъдат те и с каква величина, или как ще се отразят на общото здраве на населението.

2. Безопасност на ваксините, използващи генетичен материал.

а. Сериозни опасения относно безопасността на ваксините се пораждат и от краткия период от време между производството на ваксината и въвеждането ѝ в клинична употреба. На този фактор се позовава вирусологът Овета Фулър, професор в Мичиганския университет, която е един от четиримата членове на експертната група на Агенцията за контрол на храните и лекарствата, която се противопоставя на всеобщото ваксиниране, както и много други експерти, специализирани в различни области.

б. Известно е, че някои вируси, като например варицелата, се задържат в човешкия организъм в продължение на години. Понякога те могат да се активират отново десетки години по-късно: появяват се отново като херпес. Повторното заразяване с друг щам на вируса денга (има общо четири щама) причинява хеморагична треска денга или шок от денга и създава много сериозни проблеми за оцеляването на хората. Какво ще се случи в бъдеще с хората, които са ваксинирани срещу вируса sars-cov-2? Дали ваксината ще бъде свързана с евентуални автоимунни заболявания, с които светът е препълнен, и т.н.?

в. По-сериозни опасения изразява Люк Монтание, който заявява, че вирусът sars-cov-2 може да е бил изкуствено създаден в Ухан, тъй като съдържа елементи от генетичния материал на ХИВ (т.е. вируса, който причинява СПИН), които кодират протеини, и това не може да бъде случайно, което ученият особено подчертава. По негово мнение сред възможните странични ефекти може да бъде онкологични заболявания. Ето защо самият той не прибягва до ваксинация и предлага алтернативни методи на лечение.

г. Кой може да отговори на този въпрос днес по отношение на оценката на риска при коронавируса и ваксината COVID? Особено когато статистиката за смъртността включва смъртни случаи, причинени от вируса sars-cov-2, от обостряне на съпътстващи заболявания след sars-cov-2 и смъртни случаи, които са били погрешно приписани на sars-cov-2. При липсата на умения за управление на пандемии трагично липсват точни данни - това е вече позната ситуация.

д. На постоянно задавания въпрос дали една нова ваксина може да повлияе на ДНК, отговорът е: да, може. Възможно е чрез процеса на обратна транскрипция да стане възможно превръщането на м-РНК във фрагмент от ДНК, т.е. синтез на ДНК, като се използва вирусната РНК като матрица.

е. Сериозна загриженост предизвикват и си-РНК (малки интерфериращи РНК или "тихи" РНК), тъй като съществува риск от повишена експресия на онкогени, когато м-РНК се разграждат в клетките.

ж. Съществува и проблем със съпътстващите мутации на вируса. Възможно ли е да са необходими други видове антитела, за които сега произвежданите ваксини не са предназначени? Този въпрос далеч не е риторичен и тревожи медицинската общност, която не желае да си "играе с огъня", експериментирайки в неизследвана територия. Никой не иска да има генетична Хирошима.

з. През 1976 г. в САЩ един войник умира от вирус, който е класифициран като вид свински грип. Смята се, че този тип е генетично сходен със смъртоносния "испански грип" от 1918 г. По това време много от тях са имали положителни антитела срещу свински грип.

По това време директорът на CDC (Центрове за контрол и превенция на заболяванията в САЩ) Дейвид Сенсър предлага масова ваксинация на американците. Американските военни и медии настояват да подходят към тази епидемия така, сякаш става дума за епидемия от испански грип. Бързо разработват ваксина, с която са ваксинирани 45 милиона американци, което се равнява на 1/4 от населението на САЩ, а президентът на САЩ Джералд Форд е първият, на когото е поставена инжекцията пред телевизионните камери. Всичко това се случва в навечерието на президентските избори.

Ваксинацията е свързана с много грешки. На всичкото отгоре застрахователните компании отказаха да застраховат хората срещу нежелани странични ефекти. Американците бяха обхванати от съмнения относно истинските намерения на ваксинаторите, особено след като няколко месеца по-късно се появи епидемия от неврологично заболяване на Гилен-Баре при десетки ваксинирани хора. Това е синдром, при който имунната система атакува нервната система.

В резултат на това е регистриран само един смъртен случай от вируса на групата на свинския грип, а сред ваксинираните има 25 смъртни случая и 500 случая на синдрома на Гилен-Баре. Джералд Форд губи изборите през 1976 г. от Джими Картър, а лидерите на ваксинацията Милар и Сенсър са уволнени. След това американското правителство решава да защити населението с други мерки.

"Погледът назад" към 1918 г., 1957 г. и 1968 г., на който разчитаха експертите по ваксините, не успя да помогне, а вместо това само навреди.

Развитието на "епидемията" от 1976 г. и на сегашния вирус sars-cov-2 има подобен, сходен сценарий: високи печалби за медицинската и фармацевтичната индустрия, непредвидими последици, доминиране на политическата воля, направлявана и контролирана наука с подкрепата на политици и юристи, политическа и финансова изгода. През 1976 г. целта е била да се спечелят изборите в Америка, а днес - да се насърчи "Голямото пренастройване" на съвременния свят с вируса sars-cov-2 и корумпираните медии, които действат като движеща сила, точно както в Америка по времето на Дж.Форд.

и. Никакви документи с подписи не гарантират безопасността на тази ваксина. Всички аргументи в полза на ваксинирането днес се основават на невежество, страх, липса на обществен диалог, платена пропаганда и осъждане на тези, които имат противоположни възгледи.

к. Към горните съображения се прибавя и неморалното, безнравствено поведение на фармацевтичните компании, които в по-голямата си част стават съучастници в големи финансови скандали.

Тези данни ясно показват защо хората, които не са в плен на постоянно подхранван страх и които се ръководят от здравия разум, нямат никакво доверие в никакви "официални твърдения".

III. БИОЕТИЧНА ОЦЕНКА

1. Производство на ваксини

а. Говорейки за ваксинация, ние сме изправени пред много сериозен биоетичен проблем: очакваният ефект на ваксината и на всички ваксинации, произведени с помощта на клетъчната линия HEK 293 или други човешки клетъчни линии (като WI-38 и MRC-5), се основава на предварително извършен аборт. Същият въпрос възниква и при ембрионите, получени от ин витро оплождане, които се развиват в ин витро, а не в интраутеринни условия като плурипотентни клетки или като полипотентни клетки.

С тези методи се обезценява човешкият живот, който се принася в жертва в лабораториите като в някакви идолопоклоннически храмове. И нашето биологично наследство, мъдро подредено от Създателя, става обект на неморално и нечистоплътно използване от биотехнолози с изпепелена съвест. "Замислителите и извършителите на престъплението са тези, които хвалят "новостите" и казват, че те само "миришат малко на сяра", докато всички останали си запушват носа от непоносимата им гениална миризма".

Единственото, което ни дава надежда да преодолеем тази вкаменена безчувственост на съвременния човек към ближния, е вярата на Църквата, която почита Божия образ в човека и признава началото на човешкия живот от момента на зачеването.

б. Православната Христова църква на четири св. Вселенски събори (III, IV, V и VI) признава човека за съвършен от момента на неговото зачатие. Защото още първата човешка клетка, зиготата, съдържа генетичен материал, от който може да се определи уникалната личност на това човешко същество дори след биологичната му смърт.

Господ Иисус Христос, който е истинската Първа Личност, тъй като първият човек е създаден точно по Негов образ, се въплъти в утробата на Пресветата Дева, която прие Бога. Чрез тези непостижими и превъзхождащи човешката природа закони Той в Своята Ипостас съедини човешката природа, която прие от Пресветата Дева Мария, с божествената природа, а съединението на двете природи е неслитно, неизменно, неразделно и неразлъчно.

Следователно всяко отклонение от този фундаментален принцип на нашата вяра оскърбява божественото творение и е напълно извън догмата и морала на Църквата.

в. Неотдавнашното решение на официалната църква в Гърция да подкрепи новата ваксина е в пълно противоречие с догматичното учение на Църквата. Възникват справедливи въпроси защо експертното становище на Комитета по биоетика на Гръцката църква, не е било оповестено публично, за да може цялата църква да има необходимата информация и възможност да го оцени.

г. Римокатолическата църква никога в миналото не е давала ясна и категорична оценка на човешкия ембрион като съвършено човешко същество от момента на зачеването.

Въпреки че приема и се присъединява към догматичните ороси на гореспоменатите Вселенски събори, тя отпада от вярата, усвоявайки възгледите на Тома Аквински, който поддържа погрешна аристотелистка линия по отношение на плода и пренебрегва Вселенските събори. В продължение на около шестстотин години римокатолицизмът признава човека за одушевено същество от четвъртия месец на вътреутробния му живот. Едва през 1869 г. папистите се връщат към постановленията на Вселенските събори и започват да признават човека за Божи образ от момента на неговото зачатие.

Днес обаче те частично заобикалят въпроса за това колко опасна е ваксината, като твърдят, че производството на ваксината няма нищо общо с абортите, връзката с които е само историческа. И така, според Ватикана учените са морално свободни да произвеждат ваксина от материал, взет от аборт!

2. Относно ваксинацията.

Основният медицински принцип, формулиран от Хипократ, е, че "при лечението на болести трябва да бъдат изпълнени две условия: или да се направи добро, или поне да не се навреди".

Каква е ситуацията с лечението на sars-cov-2 и особено със задължителната ваксинация, която ни се налага?

- Несигурност в медицинските насоки след появата на вируса sars-cov-2;

- Противоречиви изявления на членовете на назначената от държавата комисия;

- Недостатъчно обсъждане на проблема с широката общественост. Членовете на Държавната комисия не са склонни да образоват обществеността и, водени от науката, да организират открит диалог с колегите си, които предлагат стратегии, различни от прилаганите досега. Медицинският свят е разделен и не може да разработи единен подход към лечението на вируса. Това най-малкото показва значителна липса на свобода в търсенето на истината;

- Егоистичното поведение на група правителствени специалисти по инфекциозни болести и епидемиолози, които скриха истинското състояние на нещата от обществеността и започнаха да контролират съдбата на хората по свое усмотрение. В своята неяснота те забравиха както Конституцията, така и общоизвестните принципи на медицината, които са записани в Кодекса на медицинската етика.

- Внимателно планирано оскверняване и поругаване на светините на православната вяра, на които се крепи свободата на нашия народ.

- Съюзът на държавата и някои епископи във войната срещу съвестните членове на Църквата, както и срещу някои съвестни свещеници, които са наречени "ковид дисиденти, привърженици на теориите на конспирацията, противници на ваксинацията, екстремисти, егоисти" и т.н., които се нуждаят от добър "удар" (sic), за да се опомнят.

Ако тези, които го правят, наистина искат да направят разумна оценка на социалните проблеми, тогава, първо, трябва да се въздържат от използването на думи с такъв негативен оттенък, и второ, трябва да вземат предвид факта, че насилието е несъвместимо с Хипократовата клетва и няма място в живота ни.

3. Значението на любовта

Тъй като сега в Църквата и извън нея се прокарва "наивният" аргумент, че сме длъжни по силата на любовта да се подчиняваме на несъстоятелните предписания на политици и лекари относно sars-cov-2, трябва да се обърнем към историята на Църквата, за да почерпим от нея красив пример за христоподобна, жертвена любов, според учението на Христос и според примера на самия Спасител.

По време на Киприяновата чума през 250 г. сл. Хр. християните от Александрия, свещеници, дякони и миряни, без да се съобразяват с опасността, поемат върху себе си отговорността за болните. Те се грижат за всяка тяхна нужда и им служат в Христа, и "заедно с тях си отидоха щастливи от този живот, като поеха върху себе си болестите на близките си и с радост приеха болката им". Наистина, "няма по-голяма любов от тази, да положиш живота си за своите приятели".

Напротив, езичниците избягвали своите роднини, "оставяли ги да умират по пътищата и се отнасяли към непогребаните трупове като към мръсотия, като по този начин се надявали да предотвратят разпространението и заразяването на смъртоносна болест; но дори когато правели всичко възможно, било трудно да избегнат болестта".

Този забележителен пример от живота на александрийските християни ясно показва, че сегашните ни призиви да показваме "любов" към ближните си чрез отдалечаване от тях са изкривени и болезнени и всъщност нанасят удар върху любовта. Животът в най-жестоки рамки - от изолация до ваксинация - и привидно в наша полза, е срамно ограничаване на човешката свобода. В резултат на дългогодишна подготовка от страна на онези, които искат да премахнат разпнатия Христос от живота ни, нашата нация, която има специално място в световната история, вече се е отвърнала от християнското милосърдие и жертвоготовност и е поела по пътя на духовно, социално, психологическо и икономическо самоубийство.

Що се отнася до циркулярното писмо на Светия синод на Еладската църква № 2997 от 24 юни 1864 г., в което се препоръчва гръцкият народ да бъде ваксиниран срещу едра шарка, то не може да бъде приложено към настоящата ситуация и всеки опит да се правят паралели би бил най-малкото неудачен.

Православното богословие не отрича ваксинацията, нито пък други медицински средства, използвани с разум. Но за нас е категорично неприемлива всяка концепция или инициатива, която намалява стойността на човека, лишава го от правото му на информация и държи съзнанието му в плен на страха до такава степен, че ни идва наум една реплика от Менандър: "Животът, който се страхува да живее, не може да се нарече живот".

 По време на първата епидемия на вируса sars-cov-2 през пролетта на миналата 2020 г. всички чувахме един и същ призив, на който беше трудно да се устои: "Да си останем вкъщи.“ Тези думи прозвучаха от устата на много от преосвещените митрополити. В стремежа си да предадат този призив в съзнанието на хората, доколкото е възможно, те съобразяват всичките си действия с курса на светската държава, която в много отношения действа в ущърб на нашата Църква.

За да прикрият сериозната пропаст, която се е образувала в духовния живот на християните, тъй като светите храмове са станали недостъпни за тях, някои "богослови" се въоръжиха с всякакви исторически и богословски глупости (меко казано) и започнаха да развиват понятия като "домашна църква". Те препоръчват на вярващите да се молят у дома, като палят свещи и кадят пред телевизора. Разрешено е също така да се влиза в храма поединично за "индивидуална молитва", която според обясненията на държавните власти не е нищо повече от кратко влизане на вярващия в храма "за да запали свещ".

А какво да кажем за "предпазните мерки" и безпрецедентните досега нововъведения на някои епископи, които забраниха целуването на светите икони, на Евангелието и на ръката на свещеника!

Всъщност чрез ръцете на свещеника Светият Дух се излива в нашия свят и го освещава. Следователно всеки, който мисли другояче и отхвърля светоотеческото предание, страда от ереста на варлаамизма. По време на втората вълна на вируса sars-cov-2 към членовете на Христовата църква официално беше отправен призив, в който се призоваваше да се ваксинират, след което един известен митрополит беше сред първите, които се ваксинираха публично, като пое инициативата без знанието на Светия синод.

Имаме дълбоко усещане, че всъщност живеем в условията на преследване на Църквата "на думи и на дело", и виждаме постоянни и координирани усилия за изтласкване на Църквата в периферията на нашия живот.

Не искаме Църквата ни да допринася, дори и неволно, за "Голямото пренастройване", което сега се опитва да се осъществи в контекста на глобализацията и което се прилага широко в нашето време чрез манипулиране на масите, като ги плаши с коронавирус. Разпространява се посланието, че можем да бъдем "спасени" само чрез чудодейна ваксина. В името на "нашето добро" продължават да се извършват чудовищни престъпления, като се убиват неродени деца чрез аборти.

Одисей Елитис в свое подробно интервю преди години каза пророчески думи: "Виждам, че към нас се приближава насилие, което придобива друг облик, основан на незаконни съюзи и предварително уговорено поробване на хора. Може би това вече няма да са пещите на Хитлер, а методичното и квазинаучно подчиняване на човека. С цел най-пълно унижение на достойнството му и лишаване от честта да се нарича човек.

Вярваме, че чрез вашите молитви ще можем да се предпазим "от всяко пагубно и мрачно престъпление", следвайки примера на благочестивите отци, когато истинската вяра и християнският морал са потъпкани и поставени под въпрос. Светините на вярата не се продават и не могат да бъдат закупени!

Мощите на нашите светци, мощите на светите ни предци, които са починали в Христа за свободата, ни дават като наследство аромата на истинската свобода.

Като членове на Църквата на Христос ние знаем, че истинската свобода не е нищо друго освен помирението ни с Бога. Всяка друга "свобода" е фалшива и незаслужено наричана така; тя е само примамка, която води към мрачно робство.

 

Из второто открито писмо

I. ОСНОВНИТЕ ПРИНЦИПИ НА БИОЕТИКАТА В СЪОТВЕТСТВИЕ С УЧЕНИЕТО НА ПРАВОСЛАВНАТА ЦЪРКВА.

В основата на светската етика, която определя сферата на биоетичните изследвания, са правилата на морала, които са заимствани отчасти от християнското учение, философията на древногръцките мислители в нейните многобройни проявления и модифицираната социална "етика" от периода след Ренесанса, с която в някои случаи е съгласувано правото.

Без връзка с вярата моралът се превръща в социална категория, свлича се в психологическа система, превръща се в юридическа дефиниция, която има нормативен характер, и обществото е изправено пред една безплодна, кастрирана етика, която се възприема като определено "културно постижение", но противоречи на същността на човешкото съществуване, защото й липсва есхатологичната перспектива, т.е. смисълът на живота.

В противовес на секуларизираната биоетика, която се смята за абсолютна и поради това непълноценна, Божията Премъдрост чрез Свещеното Писание е установила твърди принципи за християнската биоетика, от които дървото на надеждата продължава да расте в света, възраждайки нашата увереност, че животът в Христос носи печата на благословената вечност.

1. Принципът на властта на Създателя над света

Сътворението е осъществяване във времето и продължение "от вечността на съществуващото преди това знание за всички неща, което триединният Бог е имал в Себе Си". Сътвореният свят не е нито самобитен, нито автономен, защото Бог, Владетелят и Господарят на Своето творение, не му е дал такава възможност, нито пък му е дал правото да се самоунищожи, според "Своята мъдрост и разум" (1 Кор. 1:19).

Всяко Негово снизхождение или понизяване, колкото и парадоксално да изглежда на нас, земните хора, допринася за постигането на вечната цел, за която е създаден нашият свят. Същността на този фундаментален принцип - разбиран от гледна точка на православната християнска биоетика - противоречи на принципите на светската биоетика, която се ръководи от агностицизма.

Дори някои гиганти на мракобесния рационализъм, които не познават истината, се опитват да преминат отвъд мрака, който ги заобикаля. В този контекст особено примитивна и вулгарна е грубата биология, която е продукт на материалистическата теория за произхода на живота. Тази тенденция ограничава човешката природа до границите на онова, което може да бъде възприето от сетивата, и характеризира човека като възникнал "случайно", без особен смисъл на живота на земята и без изгледи да бъде с Бога във вечността.

Следователно всяко действие, което води до оскверняване на творението, и особено на човека като "божествено произведение на изкуството", представлява беззаконно нарушение на непреодолимите граници на човешката природа и оскърбление на естествения ред на нещата, установен от самия Бог.

2. Принципът на абсолютно зачитане на човешките същества от момента на зачеването

Този принцип се основава на факта, че между оригинала и изображението съществува неразривна връзка, но че между тях остават съществени различия. Първообразът е Господ, а образът е Неговото творение и сътворение.

В съответствие с този принцип Църквата почита тайнството на живота "от момента на зачеването", т.е. от момента, в който зад сперматозоида, проникнал в яйцеклетката, се затваря специалната прозрачна мембрана (Zona pellucida), която не позволява на други сперматозоиди да проникнат в нея; тогава се установява външният облик на човека в неговата първа вътреутробна форма и започва личната история на това ново сътворено от Бога същество.

Всяко отклонение от този фундаментален принцип на нашата вяра, дори да е само един зародиш във вселената и през вековете, е напълно извън учението на нашата Църква и православния морал, защото човекът от момента на своето зачатие е "съвършен" образ на божествения Първообраз - Христос.

3. Принципът на свободната воля и разграничението му от светското определение за свобода

Свободната човешка воля се характеризира от свети Григорий Нисийски като "божествена", тъй като човекът е създаден по образ и подобие Божие. Въпреки това "на Бога е угодно не да се принуждава, а да се действа добродетелно", когато свободната воля е движена от стремежа да се върши добро, защото "да лишиш добродетелта от свобода, означава да загубиш самата ѝ същност".

Но днес, в епохата на необуздана човешка лудост, с понятието "свобода" се злоупотребява. Лозунгът по стените на Париж през май 1968 г. е красноречив: "Нито Бог, нито господар; Бог съм аз". Прогресът и гражданската независимост се насърчават под мотото: "Зачатие колкото се може по-късно и смърт колкото се може по-рано". Хората са били подхранвани от развращаващи идеи, проповядвани от маниакално обсебени и тоталитарно настроени личности от така нареченото Просвещение, както обикновено "за наше добро".

Свободата в Христос се състои преди всичко в проявлението на "древната красота" на нашата природа преди грехопадението, която е била свободна от робско подчинение на злото, страстта, покварата и смъртта. Тази красота става несравнимо по-висша благодарение на възприемането на човешката природа от Бога чрез Словото, тъй като сега тя присъства неразделно и неотделимо в Неговата божествена Ипостас през вековете, защото "онова, което е съединено с Бога, е спасено".

И тъй, според каталога на ваксините на Института Шарлот Лозиер, ваксините на Pfizer и Moderna са сред тези, при които са използвани човешки ембрионални клетки (HEK 293) в потвърдителните лабораторни изследвания от фаза 3, а ваксината на Astra/Zeneca (Оксфорд) и руската Спутник срещу печално известния sars-cov-2 HEK 293 е използван и в трите фази на предклиничното производство (проектиране и разработване, производство и потвърдителни лабораторни изследвания). Трябва да се отбележи, че Janssen Research & Development, Inc. Johnson & Johnson също използва човешката клетъчна линия PER. С 6.

Човешки фетални клетъчни линии играят ключова роля в производството на протеинови ваксини с шипове, базирани на най-новите технологии.  И така, сега има огромен проблем заради обнародването на ужасяващото от медицинска и богословска гледна точка и богохулно решение на официалната църква в Гърция да подкрепи изцяло ваксинирането с ваксини, произведени по нова технология.

Произход на ваксините според други източници

а. Срещата на римокатолическите епископи на САЩ от 12 ноември 2020 г. потвърди, че за направата на тези ваксини са били използвани фетални клетъчни линии по време на фазата на потвърдителните лабораторни изследвания.

б. По време на ΙΙ-та среща на духовенството на Неаполската и Ставрополската света митрополия г-н К. Триандафилидис, професор от Солунския университет "Аристотел", поканен за лектор, съобщава следните данни в доклада си, който е дословно копиран от презентацията му на PowerPoint:

"По време на експерименталното предклинично производство на ваксина от Pfizer/Biontech и Moderna не е използвана клетъчната линия WI-38, а е използвана клетъчната линия HEK-293, получена от бъбречни клетки на здрав женски плод, законно терминиран през 1973 г."

Гостуващият професор предостави и друга информация. Той хладнокръвно и цинично признава, че клетъчната линия на човешкия ембрион WI-38 е била препарирана след принудително прекъсване на бременността, т.е. след като плодът е бил абортиран в 18-ата седмица през 1962 г. Тоест този малък човек е бил убит на петия месец от физическо-историческото си съществуване в утробата на майка си, за да се използват клетките му за медицински цели, за производството на различни ваксини. В същото време сивокосият професор възхвалява тази чудовищна практика и я представя като "терапевтична необходимост".

Споменатият по-горе г-н Триандафилидис на тази онлайн среща беше използван от двамата присъстващи митрополити като "бухалка" за потушаване на всеки протест срещу ваксините, получени по престъпен начин чрез аборт. Говорим за Неаполския и Ставрополския митрополит и митрополитския председател на Комитета по биоетика, които с убийствено мълчание позволиха на лодката на дезинформацията да отплава в открито море. И ако направим сравнение с Писанието, те, подобно на левита и свещеника от притчата за добрия самарянин, подминават кървящия плод, наранен от инструментите на гинеколозите, и отправят незаслужени поздравления и изрази на благодарност към г-н професора. Колко жалко!!! Какво падение! Ваши преосвещенства, „кой ви омая, та вече се не покорявате на истината вие, пред очите на които Иисус Христос бе изобразен така, като да бе разпнат помежду ви?
Това само искам да науча от вас: чрез дела по закона ли получихте Духа, или чрез послушание на вярата?" (Галатяни 3:1-2).

В "експертния доклад" относно ваксините се опитахте да скриете, че ваксините, използвани в Гърция, са произведени с помощта на човешки ембрионални клетъчни линии, но поканеният от вас почетен професор във ваше присъствие ви разобличи: "нечестивият изрови ров, изкопа го дълбоко и падна в ямата, която приготви" (Пс. 7:16).

Забележката на г-н К. Триандафилидис, че "крайният продукт не съдържа ембрионални клетки", в никакъв случай не е новост и не създава очакваното впечатление. На предклиничния етап лекарственият продукт се промива и пречиства в опит да се освободи от остатъци от човешки клетки, въпреки че крайната му чистота е под въпрос.

Този процес още веднъж показва ужасяващата безнравственост на онези, които проектират и провеждат експерименти върху човешката природа, както и на онези, които я облагодетелстват, приемайки лекарства, създадени с кръвта на невинни бебета, на които не е било позволено да прекрачат прага на този живот и са били унищожени още в утробата.

в. Заместник-директорът на института "Шарлот Лозиер" Дейвид Прентис подчертава, че използването на линии от фетални клетки за предклинично приготвяне на ваксини е "неморално" и поради тази причина предлага нови технологии, които да позволят избягването на абортите. Твърди се, че правителствата на САЩ и Канада финансират избирателно само онези компании, които използват линии от човешки ембрионални клетки. Според официалния уебсайт на Moderna тази компания е получила 483 млн. долара, а според уебсайта Fierce Pharma Pfizer е получила 1,95 млрд. долара за 100 млн. дози ваксина.

г. Европейският институт по биоетика в своя публикация от 26.11.2020 г. отбелязва, че Pfizer и BioNTech, Moderna, Astra Zeneca University of Oxford, Janssen Research & Development, Inc. Johnson & JohnsonVaxart са сред компаниите, които използват човешки клетъчни линии на различни етапи от производството на ваксини. В публикацията се посочват и ваксини, които са произведени или се произвеждат без използването на човешки клетъчни линии.

д. Лекарят Стенли Алън Плоткин, роден през 1932 г., по собственото му признание атеист, консултант на производители на ваксини и биотехнологични компании, включително Pfizer, Sanofi, Merck, Glaxo и т.н., известен от 60-те години на миналия век с приноса си за производството на ваксини, е разпитан през януари 2018 г. от американския адвокат Аарон Сири в рамките на съдебен процес за ваксини. В показанията си той потвърждава, че ембрионите се абортират и разчленяват, за да се произвеждат ваксини. Той признава, че в един от случаите лично е използвал в лабораторията си 76 ембриона, абортирани на поне тримесечна възраст!

Позицията на официалната църква в Гърция, че ваксинацията е "не толкова богословски и църковен, колкото медицински и научен въпрос" и че тя "не представлява отклонение от правата вяра и живот", изглежда се отклонява от точното изповядване на православната вяра.

Всички неща са сътворени от нищо и се управляват от Бога, "Който зове несъществуващото като съществуващо (Римл. 4:127)". Всяко действие, което се извършва в съответствие с божествената воля, служи за установяване на мир и за успокояване на творението, което "заедно стене и се мъчи досега;" (Римл. 8:22) заради непослушанието на човека. По същия начин всяко човешко действие, противоречащо на Божията воля, нарушава равновесието в съществуването на сътворения свят (което човекът не може напълно да изопачи и унищожи) и ожесточава природата, в резултат на което социалното става асоциално, качественото - некачествено, снизходителното - безмилостно, човешкото - нечовешко. Беззаконното навлизане в Божественото творение и по-специално експлоатацията на Божия образ е оскърбително, защото принизява онтологичната стойност на човека като Божествен образ.

Свети Василий Велики в своите "Съкратени правила", подкрепени с цитати от свети Апостол Йоан (Йоан 16:13 и 5:9), подчертава, че в Свещеното Писание няма нито една дума, която да е напразна. Всяка наша мисъл, дума или действие трябва да бъде в съответствие с това, което е изрично изразено в Библията, и с това, което се подразбира от нея. Писанието е мерило за всички наши действия и думи и всяко човешко действие трябва да се разглежда през призмата на богословието. Следователно, когато някой започне да налага ваксинация под претекст за "послушание", отделяйки я от Писанието, не може да става дума за никакво "смирение" или "послушание", според това, което вече беше казано по-горе.

В светлината на изложената по-горе мисъл, позицията на Комитета по биоетика, която може да се обобщи по следния начин: "Фактът на приемане или отказ от ваксинация няма нищо общо със спасението или погиването на душата", е неприемлива. Ако един християнин знае, че дадена ваксина има "неморален" произход, който трябва да бъде осъден от Църквата, но въпреки това я използва, той заслужава осъждане, защото с действията си се отклонява от правата вяра и християнския живот. Тук няма място за субективни мнения и възгледи, които явеният от Небето свети Василий нарича "лудост".

Истината на Църквата се установява не от "комитетската", а от колективната съвест на православните, която осъжда дори погрешните решения на съборите, ако ги смята за несъвместими с православната вяра и морал (например Събора под дъба, осъдил св. Йоан Златоуст и Фераро-Флорентинския униатски събор). Фактът, че митрополитите са били ваксинирани, не е критерий за християнския морал. Напротив, хората смятат, че с тези си действия те позорно са се подчинили на държавната власт и са се приспособили към духа на този свят.

Следователно умишленото приемане на ваксини с "продукти", получени от човекоубийствена процедура, представлява неоспоримо отклонение от правата вяра и праведния живот. За нашата Църква няма съмнение, че всеки човек има свобода на избора, но личният избор на човека, основан на дадената му от Бога свободна воля, трябва да бъде оценен в светлината на православното богословие, а окончателната присъда за него принадлежи единствено на Бога, Който е Истинският Съдия.

III. КРИТИКА НА ПОЗИЦИИТЕ НА КОМИСИЯТА ПО БИОЕТИКА НА ЕЛАДСКАТА ЦЪРКВА

1. Комитетът по биоетика на Гръцката църква с право смята, че научната библиография и научните статии са единственият източник на обективна информация. Въпреки това, след като прегледахме използваната от него литература, сме убедени, че няма научна информация в подкрепа на чистотата на използваните днес ваксини от човешки ембрионални клетъчни линии.

2. Съществуването на ваксини за sars-cov2, при които не се използват човешки ембрионални клетъчни линии, се крие целенасочено. Въпреки това те се предлагат на световния фармацевтичен пазар и се използват широко в целия свят - с изключение на Гърция и Европейския съюз. Примери за това са ваксината Sinopharm на Института за биологични продукти в Пекин и други.

3. Внимателно се избягва споменаването на страничните ефекти, които се появяват при употребата на ваксини, произведени по новата технология.

а. Официалният уебсайт на правителството на Обединеното кралство регистрира 212 смъртни случая от ваксини на Pfiezer/BioNtech и 244 от Astra/Zeneca между 09.12.2020 г. и 21.02.2021 г. Съобщени са и 243 612 странични ефекти от ваксините, които вече са се проявили. И не се знае какво ще се появи в бъдеще!!!

б. Официалният уебсайт на Центровете за контрол и превенция на заболяванията в САЩ (CDC) съобщава за 974 смъртни случая от ваксините covid-19, предимно на Pfizer и Moderna, към февруари 2021 г.

в. По данни на CDC други странични ефекти са засегнали 25 072 души.

г. В други страни се съобщава за смъртни случаи и се публикуват съобщения за странни и безпрецедентни досега странични ефекти, докато в Гърция цари мълчание.

4. Според Комитета "въпросът за абортите с цел получаване на човешки ембрионални клетки е разгледан от Римокатолическата църква поради схоластичния характер на нейното богословие". А дали след като православното богословие не е схоластично по своята същност, няма смисъл да продължават да обсъждат този въпрос!!!

Въз основа на горните разсъждения откриваме следните противоречия:

а. Комитетът реши, че създаването на ваксини "по никакъв начин не е свързано с намерението за аборт на ембриони", а представлява отделно действие. Напротив, научната общност призовава за "премахване на ембрионите", като същевременно мълчи за причините за абортите и запазва поверителността по отношение на родителите на абортираните деца. Няма значение дали плодът е бил абортиран със или без намерение за създаване на ваксина. Важен е фактът, че тези клетъчни линии са продукт на аборти.

б. Комитетът счита, че "тези клетъчни линии не са фетални клетки, а само производни от тях.

Всеки знае, че соматичните клетки имат способността да се обновяват: това става с различна скорост в зависимост от тъканта, а процесът на регенерация се определя от фактори като възраст, пол и общо физическо състояние на организма (с изключение на клетките на малкия мозък, зрителните нерви (с изключение на роговицата) и зъбите). Всяка обновена клетка произлиза от предишна клетка в съответствие с биологичните закони, на които се подчиняват нашите "кожени дрехи" (Бит. 3:21), т.е. нашата биологична ипостас.

В клетъчните линии от абортирани бебета ембрионалните клетки са "обезсмъртени" отвъд физиологичната граница на Хайфлик и ДНК на тези клетки е идентична с ДНК на клетките, от които произхождат. Съществува пълна биологична идентичност на абортирания ембрион с тези клетки.

Точно както соматичните ни клетки се обновяват по време на естественото развитие на организма, тези клетъчни линии също се обновяват, но по изкуствен начин.

в. В доклада се подчертава, че "използваните клетки са от ембрионални тъкани, а не от ембриони, които впоследствие са били умъртвени".

Тук четем нещо нечувано... Значи ние, ни повече, ни по-малко, експериментираме с живи ембриони, които са предназначени за умъртвяване?

Както знаем, клетките образуват тъкани, а тъканите - цялото ни тяло. Можем ли да разрешим експерименталното използване на жив ембрион или на части от него, независимо дали става дума за клетки или тъкани?

Източникът на тези вярвания е идеологията на нихилизма, а когато се прилагат на практика, човешките същества са подложени на различни манипулации и злоупотреби.

Според изменение на закона за погребенията, прието от федерален окръг Бремен, абортираните ембриони не трябва да се изхвърлят като "отпадък", а да се погребват анонимно в едно от гробищата в общ гроб. Законодателите от този окръг изразяват уважение към мъртвите и признават, че абортираните ембриони на всякаква възраст са хора и заслужават същата почит като всички човешки същества.

5.    В доклада на Комитета по биоетика на Гръцката църква широко се използват мненията на римокатолиците и заключенията, до които те са достигнали в резултат на обсъждането на въпроса.

На теория римокатолицизмът се придържа към принципа на уважение към ембрионите и затова предлага да се засилят изследванията за разработване на "ваксини, които не са неморални". Нещата обаче не са толкова гладки, колкото изглеждат на пръв поглед.

От една страна, виждаме движение за защита на неродените деца. Така в писмо до министър-председателя на Канада, г-н Трюдо, от 21 май 2020 г., осем обществени фигури, сред които епископи и учени, предлагат да се финансира разработването на ваксини, които не създават етична дилема. Те дават за пример Университета на Британска Колумбия, който не използва клетки или тъкани от ембриони за производството на ваксини.

В отворено писмо от 11.12.2020 г., подписано от Кевин Роудс и Джоузеф Ноуман, Съветът на римокатолическите епископи на САЩ приема момента на зачеването за начало на човешкия живот и смята аборта за "трагично извращение". Той отбелязва, че има начин да се произвеждат ваксини, без да се използват човешки фетални клетъчни линии, и че извличането на печалба от "зли дела" може да промени възприемането на злото.

Но от друга страна, в декрет от седем страници на кардинал Джузепе Бертело, губернатор на Ватикана, подписан на 8 февруари 2021 г. и публикуван на уебсайта на губернатора, се посочва, че "служителите, които откажат превантивни мерки (т.е. ваксинация срещу sars-cov-2), могат да бъдат подложени на "репресии от различна степен, които евентуално могат да доведат до уволнение". Този декрет е оттеглен няколко дни след публикуването му поради негативната реакция на читателите. Издават се взаимно противоречащи си декрети и всеки е свободен да избере това, което му харесва...

Така римокатолицизмът се доближава до истината на думи, но я избягва на дело. Въпреки това Комитетът по биоетика на Гръцката църква избягва истината както на думи, така и на дело. Неродените бебета са били убити от някой друг, "което означава, че изследователите, а още по-малко ваксинираните, не носят отговорност за това", се посочва в доклада. Както гласи старата поговорка: "Патрокъл стреля, а стрелата греши".

6.     Мотивите на Комитета по биоетика са ни неизвестни. Но целта му е ясна: "Не може да става и дума за това, че подкрепяме онези, които сеят съмнения относно ваксините в този случай въз основа на обсъждания в момента въпрос за ембрионалните клетъчни линии. В същото време те не представят никакви аргументи за своите твърдения. Причината за тази позиция е неясна.

Предлага се, загърбвайки съвестта и вярата, да се направят всякакви жертви и да се приеме тази съмнителна полза за здравето, която тази ваксина може да донесе, съгласявайки се с чудовищното зло, което е отхвърлено дори от богобоязливия Иван от романа "Братя Карамазови" на Достоевски. Целта не оправдава средствата, както е казал папа Лъв I, така че всеки човек, който съзнателно се ваксинира, макар и да е наясно с произхода на тези ваксини, би извършил не само убийство, но и кражба, тъй като би си присвоил дара на здравето, законно отнет от убитите деца, и би си присвоил тяхното биологично богатство.

Убийците на Господа, осъдени от съвестта си, според свети Йоан Златоуст, не внесли в съкровищницата на Соломоновия храм 30-те сребърника, които Юда им върнал, защото тези пари били свързани със смърт ("защото са цена за кръв"). Давид отхвърля с отвращение всички богати приноси, които са резултат от грях: "Но елея на грешника да не помазва главата ми" (Псалом 140:5). Христос силно подчертава, че ако нашата добродетел не превъзхожда праведността на фарисеите и книжниците, ние ще загубим спасението си (Мат. 5:20). Чудото на свети Теодор Тирон с коливото, което се припомня в началото на Великия пост, е по-актуално сега от всякога: то разкрива измамата на онези, които работят за промяна на нашето съзнание.

Православната християнска биоетика не се крепи на подвижните пясъци на светските изисквания, носени накъдето духне вятърът, а стои "върху основата на апостолите и пророците, като за крайъгълен камък е поставен самият Иисус Христос" (Еф. 2:20). И ако някой се ръководи само от светски ценности и смята, че цялото му съществуване е свързано само с тленни и земни неща, "Бог ще отнеме дела му от книгата на живота" (Откр. 22:19).

От казаното по-горе става ясно, че докладът на Комисията по биоетика е неграмотен и небрежен. Недопустимият порив да се отхвърли тази тема като незначителна показва липса на уважение към институцията на синодалността и пълнотата на Църквата. Комитетът действа според принципа на ненамеса, настоява да се прикрие съществуващия проблем и "гледа с недоверие" на предложенията на православните активисти за подобряване на ситуацията, отказвайки да разбере, че те също са членове на Църквата.

В края на краищата какво се случва? Злонамерена промяна в представата за мисията на Църквата? Подчинение на кесаря, породено от страх? Или съответните инструкции идват от лидерите на тъмните сили?

Всъщност "бездна бездна призовава" (Псалм 41:8).

Няма коментари:

Публикуване на коментар